82 de meciuri au fost transmise în direct din cele 90 ale primelor zece etape din Liga I. ProSport a analizat audiența captată de fiecare echipă în acest interval.
Am eliminat din analiză meciurile difuzate de Antena 1, pentru că acoperirea diferă mult față de gsp TV și Digi Sport și ar fi influențat clasamentul, iar opțiunea 1 a fost în majoritate Steaua. Am lăsat doar cele 72 de meciuri difuzate de GSP TV și Digi Sport, care au aceeași acoperire, aproximativ o treime din piață. Audiența mai e influențată de ora de difuzare, concurența, adversarul etc. Dar după zece etape se poate face deja o medie pentru a fi cât mai relevant posibil. Pentru totalul de telespectatori am ales datele furnizate de GfK România pentru întreg publicul, fără categorii de vârstă, sex sau alte „filtre”. Craiova, peste RapidSteaua face legea în continuare. Se explică altfel de ce din zece opțiuni 1, șapte au fost meciuri ale Stelei pe Antena 1. Celelalte trei, difuzate de GSP TV, au strâns în medie 291.000 de telespectatori. Dinamo vine pe locul doi, cu 284.000 media în șase meciuri, iar Craiova (237) și CFR (217) au luat, poate surprinzător, fața Rapidului. La fel de surprinzător, Brașovul (184) și Urziceniul (182) au depășit Timișoara (177), dar aici trebuie ținut cont că bănățenii n-au jucat cu Steaua și Dinamo, care fac audiență și pentru rivale. Clasamentul se încheie cu Internațional Curtea de Argeș, 116.000 de telespectatori pe meci.
Pentru televiziuni e mai important publicul comercial, 18-49 de ani, acesta atrăgând banii din publicitate. Calculat în rating, Steaua face în medie 2,1 puncte, Dinamo 1,8, iar Craiova 1,5. Rapidul (1,2) întrece pe CFR, care e la egalitate cu Brașovul (1,1), iar Timișoara e la egalitate cu Gloria Bistrița și Pandurii (0,9). Diferențele pot părea mici, de ordinul zecimalelor, dar calculate procentual sunt semnificative. Spre exemplu, între 0,6 și 0,9 este o diferență de 50%, care poate însemna tot atât la volumul încasării din publicitate.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER